Att hitta jobb är enklare än någonsin med våra nya filter.Prova här!

Service Manager

OmrådeStockholm
Publicerad2024-12-17
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Vill du bli en del av ett framåtlutat team där dina idéer och insatser verkligen gör skillnad?

På Advania är våra medarbetare vår största tillgång, och vi strävar alltid efter att skapa en miljö där alla kan växa och trivas. Hos oss möts du av en stark teamkänsla och blir en del av ett familjärt och framåtblickande team med 26 engagerade kollegor. Tillsammans arbetar vi utifrån våra värderingar - att alltid sätta kunden i fokus och leverera lösningar som gör skillnad.

Som Service Manager på Advania

I rollen som Service Manager hos Advania i våra affärsområden Workplace och Education blir du en nyckelspelare i att driva effektivitet och kvalitet i våra leveransprocesser.

Du verkar för att utveckla affärer tillsammans med säljorganisationen inom Advania samt deltar i utvecklingen av såväl befintliga som nya processer och rutiner. Du samarbetar med både interna kollegor så som affärsområdeschefer, säljare, ekonomi, affärsadministration m.fl. och externa kontakter d.v.s. kunder, produktleverantörer, distributörer, partners m.fl.

Du arbetar bland annat med:
  • Vara kundens främsta kontaktperson under leveransprocessen och agera med kreativ problemlösning.
  • Skapa mervärde för kunden genom hela resan - från onboarding till operativa möten och uppföljning.
  • Hantera administration i vår beställningsportal, inklusive lagerprognoser och beställningar.
  • Stötta säljteamet med produktinformation, prisuppgifter och offerter samt delta i säljprocessen vid behov.
  • Säkerställa leveransbevakning och arbeta i system som Agresso, Netset och CRM.
  • Du ansvarar för att balansera cirka sex till sju pågående kundprojekt samtidigt och blir involverad från första stund i nya samarbeten.

Vad vi söker hos dig

Vi söker dig som är engagerad, lösningsorienterad och brinner för att skapa långsiktiga kundrelationer. Du är strukturerad och har en stark känsla för service. Att leverera hög kvalitet är en självklarhet för dig.

För att lyckas i rollen tror vi att du har:
  • Tidigare erfarenhet i en kundnära roll, med fokus på kvalitativ leverans.
  • Ett genuint intresse för IT och god systemvana - du trivs i en dynamisk arbetsmiljö.
  • Motiveras av att bygga och upprätthålla starka relationer, både internt och externt.
  • Stark administrativ förmåga och är självgående, samtidigt som du är en lagspelare.
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Du trivs i en roll där du självständigt utvecklar dina kundrelationer, och inger ett nyfiket och förtroendeingivande intryck i dina kundmöten. Hos oss är din kreativitet och vilja att tänka nytt en viktig tillgång. Du vågar utmana nuvarande arbetssätt och bidra med idéer som kan förbättra våra processer och rutiner.

Vi ser fram emot din ansökan!

I denna process kommer vi att påbörja urvalsprocessen i januari. Vi välkomnar mångfald på arbetsplatsen och uppmuntrar alla med relevant kompetens att söka.

Alla slutkandidater kommer att genomgå en bakgrundskontroll som en del av vår rekryteringsprocess utöver personlighet- och logiktest. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss.

Specialistområden Workplace Roll Service Manager Platser Stockholm Liljeholmen

Advania AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Strategisk HR-ledare sökes för nyckelroll - Gör skillnad i en dynamisk organisation!

Sway Sourcing

Stockholm1/13 - 8/7
Rekommenderat