Att hitta jobb är enklare än någonsin med våra nya filter.Prova här!
NRG Sweden AB

Projektledare/Senior Customer Success Manager

OmrådeGöteborg
Publicerad2024-12-09
Ansök senast2025-05-28

Om jobbet

Projektledare/ Senior Customer Manager - Göteborg

Enginio står inför en spännande uppskalning och en kraftig expansionsresa i en internationell miljö. Just nu söker vi en Projektledare/Senior Customer Success Manager till vårt team i Göteborg som vill jobba med spännande kunder och partners globalt. Du kommer att jobba med vår plattform Enginio som är ett verktyg för aktivering av konsumenter från alla kanaler; online eller fysiska miljöer - en modern plattform för 360-graders marknadsföring och lojalitet.

Om Enginio: Enginio är en innovativ plattform som hjälper företag att aktivera konsumenter genom alla kanaler, både online och i fysiska miljöer. Plattformen erbjuder en komplett lösning för 360-graders marknadsföring och lojalitet, vilket gör det möjligt för företag att skapa engagerande och effektiva kampanjer. Enginio har ett antal världsunika funktioner som revolutionerar sättet företag interagerar med sina kunder och skapar långvariga relationer.

Om rollen:

Som Projektledare/Senior Customer Success Manager kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa våra kunders framgång med hjälp av Enginio-verktyget. Du kommer att leda och utveckla strategiska partnerskap med internationella kunder, leverantörer och partners i en kommersiell miljö. Många av våra kunder är internationella och kommunikationen sker således på både engelska och svenska. Du kommer även att få möjligheten att arbeta med några av världens största varumärken som idag använder plattformen.

Dina arbetsuppgifter:

Proaktivt arbete med kundnöjdhet för våra kundkonton på Enginio

Ansvara för onboarding, förvaltning och utveckling av befintliga kunder

Kvalitetssäkra befintliga kunders leveranser

Arbeta med att aktivt utveckla kunder på Enginio och skapa merförsäljning

Arbeta med plattformens kundavtal och contract management

Vara tillgänglig och hjälpsam när kunder behöver support i såväl tekniska som operativa frågor

Vara delaktig i nyförsäljningsprocessen

Projektleda kundprojekt och utvecklingsprojekt

Leda specialprojekt med internationella partners och kunder i en kommersiell miljö

Ansvara för att bygga och underhålla starka partnerskap med Enginios partners och leverantörer

Övervaka konverteringsgraden i plattformen

Tillsammans med kunderna analysera data och skapa insikter av resultaten

Skapa guider med frågor och svar med relevant supportmaterial

Din bakgrund:

Vi söker dig som:

Har förståelse för B2C, gärna med erfarenhet från kundaktiveringar, promotions eller lojalitetsskapande aktiviteter

Har erfarenhet av en tidigare roll som Customer Success Manager är meriterande

Har omfattande erfarenhet av projektledning

Har erfarenhet av att bygga och underhålla strategiska partnerskap

Har förståelse för vilka KPIer som är viktiga för att ett varumärke ska bli framgångsrikt

Har vana att jobba i system, gärna som administratör

Har vana att arbeta med nyckeltal och mål

Erfarenhet av att arbeta med PowerBi, Google Analytics eller liknande plattformar är meriterande

Talar engelska och svenska obehindrat i tal och skrift

Har mycket god vana med Officepaketet såsom Excel och PowerPoint

Personliga egenskaper:

Du är strukturerad

Du är innovativ och älskar att finna lösningar

Du har en analytisk förmåga

Du är trygg i att presentera framför kund

Du älskar att vara proaktiv i ditt dagliga arbete

Du är intresserad av teknik och nya funktioner

Du trivs i en snabbt föränderlig miljö med högt tempo som en scale-up miljö innebär

Du är kommunikativ, verbal och gillar att bidra med en härlig energi

Vi erbjuder dig:

En plats i ett fantastiskt team

Fast lön

Schyssta pensionsvillkor och försäkringar

Löpande coachning

Friskvårdsbidrag

Övrigt:

Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Plats: På vårt nyrenoverade, prisbelönta kontor centralt i Göteborg på Vasaplatsen i ett vackert sekelskifteshus

Frågor (inte ansökningar) om tjänsten kan ställas till Madeleine Södermanpå: [email protected].

Om Nordic Retail Group

Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt.

Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: "Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret - utan också på väg till kontoret".

Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.

NRG Sweden AB

FöretagNRG Sweden AB

Liknande jobb

Teknisk projektledare/utesäljare med inriktning inom ytbehandling

FMR Rekrytering & Bemanning AB

Göteborg1/16 - 8/7
Rekommenderat