Att hitta jobb är enklare än någonsin med våra nya filter.Prova här!

Incident Manager till Apotek Hjärtat

OmrådeDe nordiska länderna
Publicerad2024-03-26
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Så här jobbar en Incident Manager på Apotek Hjärtat:
Du kommer tillsammans med ditt team att bygga en ny funktion på Hjärtat med ambitionen att erbjuda våra medarbetare den bästa möjliga användarsupporten. Som incident Manager har du en central och operativ roll med samarbete och kommunikation som del av din vardag. Du kommer ansvara för att leda, hantera och koordinera IT incidenter.

Du kommer även att ansvara för att:

  • Effektivisera och förbättra incidentprocesser och rutiner.
  • Genererar incidentrapporter och säkerställer att ärendehanteringssystemet uppfyller kravställningar från exempelvis informationssäkerhet och revision.
  • Bidra till lärande, bemanning samt samverkar med informationsägare för att tillföra teknisk kompetens.


Du kommer i den här tjänsten att ingå i ett beredskapsteam som finns tillgänglig kvällar och helger.

Det här är du!
Du har gedigen erfarenhet av liknande roller inom IT Supportfunktioner och vill vara med och bygga en användarsupport med stort fokus på kvalité. Du har en stark kommunikationsförmåga, har ett stort användarfokus och förmåga att leda och utveckla andra på ett ödmjukt och inspirerande sätt. Dessutom är du noggrann, strukturerad och förbättringsfokuserad som person.

Du bör ha:

  • En relevant examen från yrkeshögskola eller universitet.
  • Tidigare erfarenhet av leverantörskontakt
  • Erfarenhet av Incident management i en större organisation
  • Erfarenhet av att operativt agera vid större IT incidenter och ITIL ramverket
  • Erfarenhet av arbete med rapportering och statistik kopplat till incidenter
  • Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.
  • Erfarenhet från Retail är meriterande.


Varför ska du välja Apotek Hjärtat? Linda Tärnell, Manager IT Operations berättar:
Att vara en del av Apotek Hjärtat, Sveriges största privata apotekskedja, innebär att vara med på en resa av ständig förnyelse och innovation. Som Incident Manager hos oss kommer du att ha en central roll med stort ansvar för att leda hanteringen av kritiska incidenter samt ha särskilt fokus på att förbättra användarupplevelsen för både supportkontoret och våra 400 apotek.

Apotek Hjärtat vill nu bygga en stark intern förmåga vad gäller användarsupport och specialistkompetens. Då teamet är under uppbyggnad har du stora möjligheter att forma hur vi levererar på vårt uppdrag och etablera området på Hjärtat.

Vill du bidra till bättre hälsa och större välbefinnande varje dag tillsammans med oss?
Vi erbjuder dig ett spännande jobb i ett företag som växer och utvecklas. Trots att vi har närmare 400 apotek, så är vi på Hjärtat som ett litet företag. För oss är det viktigt att ta vara på våra medarbetares kunskap och tankar och vår hemvist i ICA Gruppen ger stora möjligheter till både personlig och yrkesmässig utveckling. På Apotek Hjärtat är vi måna om hur vi skapar resultat och vi bygger vår framgång på Hjärtats värderingar - engagemang, entreprenörskap och enkelhet. Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund!

Vad händer nu?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Sista ansökningsdag är 22/4, men vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan dess.

Som en del av vår rekryteringsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Tärnell på [email protected]. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Talent Acquisition Partner Sanna Smidvik på [email protected].

Välkommen till ett apotek med stort Hjärta!

ICA AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Arbetsledare till Anfras uppdrag i norra Sverige

Anfra Sweden

Boden1/3 - 2/2
Rekommenderat