Att hitta jobb är enklare än någonsin med våra nya filter.Prova här!
SVT

SVT söker gruppchef Teknisk Support

OmrådeStockholm
Publicerad2025-01-17
Ansök senast2025-02-07

Om jobbet

Är du redo att forma framtidens supportupplevelse hos SVT?

Vad vi erbjuder dig:
Vi söker en engagerad och samarbets inriktad ledare för rollen g ruppchef Teknisk Support inom SVT Operations. Är du en person som brinner för service, innovation och vill utveckla supportavdelningen i teknikens framkant? Då kan du vara den vi letar efter!

Som gruppchef Teknisk Support får du en unik möjlighet att leda och utveckla vårt team f ö r att säkerhetsställa att vi levererar en supportupplevelse i världs klass. Du kommer vara med och stärka SVT : s ställning som Sveriges främst a nyhets- och programdestination genom att driva ett kundorienterat arbetssätt, där lyhördhet och kvalitet står i fokus .

Vad den här tjänsten innebär:
Du kommer bli en nyckelspelare i vår satsning på att skapa en mer publiknära och effektiv supportorganisation. Du leder ett team på ett 20 tal medarbetare från Kiruna till Malmö, teamet ansvara r för IT-arbetsplatser, produktionssystem, inspelningsteknik och support till SVT programproducerande enheter.

Tillsammans med ditt team och de andra gruppchefer inom SVT Support säkerhetsställer du att våra användare får snabb, kompetent och engagerad hjälp. Här har du en chans att inte bara påverka riktningen framåt - utan också att bidra till att sätta en ny standard inom framtidens medieupplevelse.

Du kommer att:
  • Leda och utveckla teknisk supportteamet : Du ansvarar för att leda, inspirera och utveckla ett engagerat team som är den första kontakten för SVTs medarbetare vid supportbehov. Din ledarstil präglas av nyfikenhet, ödmjukhet och trygghet .
  • Optimera användarupplevelsen och effektivisera processer: Du arbetar aktivt med att förbättra och implementera processer för att optimera användarupplevelsen, minska handläggningstider och främja att teamet använder moderna verktyg och metoder för snabb och effektiv ärendehantering.
  • Samverka med andra avdelningar: I din roll ingår att arbeta nära andra avdelningar för att förbättra kundnöjdheten och identifiera utveckling smöjligheter . Du skapar bästa förutsättningar för samarbete och uppföljning gentemot tjänsteägare och andra avdelningar s behov .
  • Ha b udget- person al - och arbetsmiljö ansvar: Som gruppchef har du budget- person al- och arbetsmiljö ansvar för ditt team .

Vi söker dig som har:
  • Erfarenhet av ledarskap inom support eller kundservice och van a vid att driva förbättringsarbete
  • Ett strategisk tänkande och vilja att skapa effektiv a och kundorienterade arbetssätt
  • God kommunikativ förmåga och är en engagerad och nyfiken ledare
  • God samarbetsförmåga
  • Erfarenhet av arbete med K PI :er för att förbättra servicekvaliteten och följa upp resultat
  • Goda kunskaper i ITIL, ITSM och kunskapshantering inom support
  • Övergripande tekniska kunskaper om klientpaketering , Avid plattformar, Digitala affärssystem och nätverk.
  • Körkort är ett krav då resor ingår i tjänsten

Hur du ansöker:
I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av urvalsfrågor och CV i stället för att be om personligt brev. Det gör vi för att säkerställa att rekryteringen blir kompetensbaserad och effektiv och att vi får samma viktiga information av alla kandidater.

Annat som är bra att veta:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Joakim Kjellgren, [email protected] Fackliga frågor besvaras av Rebecka Mårtensson (SJF), Maria Nassikas (Unionen), Fanny Lindhe (Saco) och Johan Lindén (Ledarna). Samtliga nås via v ä xeln 08-784 00 00.

Vi kommer att påbörja urvalet snarast och hålla intervjuer löpande så ansök så snart som möjligt dock senast 2025-0 2 -07.

Varmt välkommen med din ansökan.

SVT

FöretagSVT

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Service & Technical Support Manager

Emploid AB

Ystad1/17 - 8/7
Rekommenderat