Servicechef till Culligan Storkök

Om jobbet
Är du en ledare med teknisk kunskap och erfarenhet av kundkontakt? Vill du ta ansvar för ett team, säkerställa smidiga processer och leda arbetet med att leverera förstklassig service? Om du har en stark problemlösningsförmåga, motiveras av att utveckla både medarbetare och verksamhet, och trivs i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik, då kan det här vara rollen för dig!Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Culligan Storkök.
Om företaget
Culligan Storkök är ett rikstäckande serviceföretag med cirka 85 anställda. De finns på 15 orter från Haparanda i norr till Malmö i söder. Culligan Storkök arbetar med installation, service, underhåll samt försäljning av reservdelar till ägare och brukare av kommersiella kyl- o storköksutrustningar. År 2022 omsatte de 176 MKR. 80 % av omsättningen kommer från avtalskunder och de jobbar med privata, statliga och kommunala kunder. Deras verksamhet är organiserad i tre regioner. Culligan Storkök är en del av den internationella Culligan koncernen med huvudkontor i Chicago, USA. Koncernen har 13 000 anställda med verksamhet i stora delar av världen. Den nordiska gruppen består av bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Du kan läsa mer om att jobba hos Culligan Storkök https://3s.nu/om-oss/jobba-hos-oss/
Arbetsuppgifter
Som servicechef får du en nyckelroll där du ansvarar för kunderna och att leda och utveckla ett team på åtta tekniker inom Stockholmsområdet. Du kombinerar administrativa och strategiska uppgifter med att stötta teamet i deras tekniska arbete och säkerställa hög kundnöjdhet. Rollen innebär cirka 75 % där du driver stationen som en entreprenör och 25 % operativt stöd ute på fältet där du arbetar själv eller ihop med andra tekniker. Du säkerställer att kundavtal efterlevs och att arbetsmiljön är god, med dagligt driftansvar med resultat- eller personalansvar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Kundkontakt med både befintliga och nya kunder.
- Leda och fördela arbetet mellan tekniker för jämn arbetsbelastning och inställelsetid hos kunder
- Uppstart och uppföljning av kunder genom möten med regionchef eller säljare
- Arbetsmiljöansvar för tekniker
- Första linjens support genom coaching och feedback
- Säkerställa kompetensen hos tekniker genom introduktion och utbildning
- Hålla månadsmöten för information och frågor
- Säkerställa intäkter genom korrekt rapportering och hantering av fakturor, kundfrågor och reklamationer
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper - Avklarad gymnasial utbildning gärna inom teknik eller el
- Erfarenhet av en tekniskroll med kundkontakt
- Dokumenterad ledarskapserfarenhet
- Förmåga att säkerställa efterlevnad av kundavtal och upprätthålla god kundkontakt
- Körkort - B Manuell
- God datorvana
- Svenska och engelska i tal & skrift
- Tekniskt intresse och förståelse
Vi söker dig som har ett genuint intresse för teknik, en stark problemlösningsförmåga och en naturlig fallenhet för ledarskap. Du har lätt för att se lösningar på tekniska utmaningar och trivs i en roll där du både kan ta eget ansvar och leda andra mot gemensamma mål. Då kundkontakt är en viktig del av arbetet ser vi gärna att du har erfarenhet av att bygga och vårda kundrelationer, kombinerat med en viss säljtalang. Du har en god kommunikativ förmåga, är lyhörd och har lätt för att anpassa dig till andras behov och perspektiv. Vi söker en ledare som vill leverera det lilla extra och alltid sätter kunden i fokus.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Sollentuna
Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Bravura Sverige AB
FöretagBravura Sverige AB
Visa alla jobb för Bravura Sverige AB