Att hitta jobb är enklare än någonsin med våra nya filter.Prova här!
Collega Arbetsliv AB

Samordnare till Daglig verksamhet i Stockholm

OmrådeStockholm
Publicerad2025-01-10
Ansök senast2025-01-31

Om jobbet

Collegas verksamhetsområde för daglig verksamhet växer och vi söker nu en samordnare till våra dagliga verksamheter.

Collega är ett omsorgsföretag som erbjuder flera olika tjänster inom socialt arbete. Vi är övertygade om att engagemang och delaktighet tillsammans med rätt kompetens hos våra medarbetare är vägen till omsorg av hög kvalitet.

Collega erbjuder dig:

Ett meningsfullt, varierande och utvecklande arbete

Stora möjligheter att påverka ditt arbete

Nära och coachande ledarskap

Vi uppmuntrar och tar tillvara din vilja att utvecklas i din professionella roll

Kontinuerlig handledning och fortbildning

Arbetsuppgifter

Som samordnare vid Collega är du både med i det dagliga arbetet och har en central roll i att säkerställa att den dagliga verksamheten bedrivs på ett effektivt och kvalitativt sätt. Med fokus på kundnöjdhet och personalens utveckling finns du med som ett stöd i den dagliga driften. I rollen som samordnare är du proaktiv, flexibel och kan ställa om när det behövs.

I arbetet ingår viss administration så som att dokumentera, rapportering och upprätta skriftliga dokument.

Arbetstiden kommer i huvudsak vara på kontorstid, vardagar mellan 08.00 -17.00.

Ledning och samordning:

Planera, leda och fördela det dagliga arbetet inom verksamheten.

Arbeta för att verksamheterna bedrivs i enlighet med Collegas rutiner och policy

Stötta och vägleda personalen i det dagliga arbetet.

Kundrelationer:

Bygga och upprätthålla goda relationer med kunder, nätverk och beställare.

Följa upp kundnöjdhet och hantera synpunkter och klagomål på ett professionellt sätt.

Representera verksamheten externt.

Kvalifikationer

Kunskap och färdigheter:

God kunskap om gällande lagstiftning och riktlinjer inom social omsorg.

God förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt.

God förmåga att planera, organisera och prioritera arbetsuppgifter.

God samarbetsförmåga och social kompetens.

God datorvana.

Personliga egenskaper

Självständig: Du tar egna initiativ och driver ditt arbete framåt.

Flexibel: Du anpassar dig lätt till förändringar och kan hantera oväntade situationer.

Ansvarstagande: Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till ett gott arbetsklimat.

Lösningsorienterad: Du ser möjligheter och hittar kreativa lösningar på problem.

Du har lägst gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning tex undersköterska, behandlingsassistent eller socialpedagog. Meriterande om du har erfarenhet av samordning och/eller arbete på daglig verksamhet.

Du ska vara trygg och stabil i situationer som kan vara stressande. Du ska vara ansvarsfull och själva kunna strukturera ditt arbete. Du ska ha social kompetens, kunna samarbeta med andra och ta ansvar för din arbetsmiljö. Du ska ha en pedagogisk insikt om människors olika förutsättningar och kunna anpassa ditt sätt att kommunicera därefter. Det är ett krav att du har erfarenhet av arbete med målgruppen och vi ser gärna att du har kunskaper om relevanta pedagogiska metoder och arbetssätt så som MI, Lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetsplatsen är belägen på Södermalm och i Liljeholmen.

Ansökan

Du är välkommen att skicka in din ansökan till [email protected]

Ange referens SAM2025 i din ansökan.

Då vi rekryterar löpande är du välkommen med din ansökan under hela ansökningstiden. Du är välkommen att läsa mer om Collega på vår hemsida https://collega.se

Collega Arbetsliv AB

FöretagCollega Arbetsliv AB

Liknande jobb

Säkerhetssamordnare

Mariehamns stad

Mariehamn1/9 - 1/30
Rekommenderat