Att hitta jobb är enklare än någonsin med våra nya filter.Prova här!

Onsite tekniker

OmrådeDe nordiska länderna
Publicerad2024-10-01
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Är du vår blivandelösningsorienterade tekniker med en passion för att arbeta flexibelt och i team? Vi söker nu en Onsite tekniker som vill växa tillsammans med oss!

Som Onsite-Tekniker på Advania

Som Onsite-tekniker kommer du att vara en viktig del av vårt team, där du har möjlighet att arbeta nära kunder och leverera förstklassig teknisk support. Din roll innebär att du ska installera, konfigurera och underhålla hårdvara och mjukvara samt lösa tekniska utmaningar på plats hos kunderna.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
  • Genomföra installationer och uppgraderingar av IT-utrustning hos kunder.
  • Felsöka och lösa problem relaterade till nätverk, hårdvara och mjukvara.
  • Ge teknisk support och rådgivning till användare.
  • Samarbeta med andra tekniker och avdelningar för att optimera supporten.
  • Bidra till ständiga förbättringar av våra tekniska tjänster och processer

Vi erbjuder dig en varierande vardag som genomsyras av lärande. Vi är ett team med seniora onsite-tekniker som gärna delar med oss av vår kompetens. Till ditt stöd finns även en närvarande ledare med ett coachande ledarskap.

Vad vi söker hos dig

För att lyckas i rollen som Onsite tekniker söker vi dig som har en stark kommunikativ förmåga och ett flexibelt förhållningssätt. Du har erfarenhet av teknisk support och en vilja att utvecklas i en dynamisk arbetsmiljö, trivs i en miljö där ingen dag är den andra lik. Du vill vara ute hos kunderna och hjälpa dem med stora som mindre utmaningar. Din styrka ligger även i att du är lika bra på att arbetasjälvständigt och som en del av ett team.

Vi tror att du har:

  • Minst 5 års erfarenhet av teknisk support/IT-support.
  • Kunskap och gärna erfarenhet av Active Directory, Windows klient/server, Microsoft O365, Intune, Jamf och nätverk.
  • Grundläggande kunskap om nätverk, servermiljöer och klienthårdvara.
  • Engagemang för att ge utmärkt kundservice och bygga starka kundrelationer.
  • Förmåga och intresse av problemlösning.
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • B-körkort, för att snabbt och smidigt transportera dig ut tillvåra kunder.

Vi vet att ingen person besitter all kompetens, fast har du viljan och inställningen att det alltid finns en lösning på problemet kommer du trivas bra i vårt team.Känner du igen dig i beskrivningen?

Vi ser fram emot din ansökan!

Tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt, eftersom vi utvärderar kandidater löpande. Vi är stolta över att inkludera sökande från alla typer av bakgrunder och erfarenheter, då vi strävar efter att bygga en mångsidig arbetsplats som är rik på idéer och perspektiv. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll av våra slutkandidater för att säkerställa en trygg och säker arbetsplats.

Kontakta oss gärna om du har några frågor eller funderingar angående tjänsten eller rekryteringsprocessen!

Specialistområden Managed Services Provider Platser Stockholm Solna

Advania AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Servicetekniker

Ponsse AB

Haparanda1/8 - 2/2
Rekommenderat