Om jobbet
Om tjänsten
Som Ledningssamordnare hos oss på Tyréns arbetar du inom vårt affärsområde Arkitektur & Projektledning och kompetensområde Projektledning . För att hitta mer information om vad vi gör inom detta kompetensområde klickar duhär.
Tyréns avdelning i Stockholm är i en tillväxtfas och därmed söker vi juniora och seniora ledningssamordnare. Du kommer arbeta med ledningssamordning i Tyréns uppdrag åt kunder som till exempel Stockholm Stad, Trafikverket och många fler, både privata och offentliga. Vi har massor av utvecklande och spännande uppdrag och ramavtal, det är bara att kliva rätt ut i affären.
I denna roll kommer du exempelvis jobba med att:
Ledningssamordning tillhör sedan en tid Tyréns division för projektledning, detta då arbetet till stor del består av att projektleda ledningsprojektörer och att förstå och lösa konfliktpunkter, helst innan de uppstår. Därför värdesätter vi dina organsatoriska och kommunikativa förmågor minst lika högt som dina kunskaper om ledningar.
Vi erbjuder
Klickahärför att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.
Vi söker
För att lyckas och trivas i rollen bör du ha:
eller
eller
Meriterande är erfarenhet/kunskap inom:
Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:
För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.
Ansöka
Du är varmt välkommen med din ansökan! Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.
Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken.
Mellan jul och nyår är alla på Tyréns lediga, så då svarar vi inte i telefon eller på mail om det inte är akut.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:
Sebastian From
Avdelningschef
[email protected]
+4610-452 2527
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien. Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.
Som Ledningssamordnare hos oss på Tyréns arbetar du inom vårt affärsområde Arkitektur & Projektledning och kompetensområde Projektledning . För att hitta mer information om vad vi gör inom detta kompetensområde klickar duhär.
Tyréns avdelning i Stockholm är i en tillväxtfas och därmed söker vi juniora och seniora ledningssamordnare. Du kommer arbeta med ledningssamordning i Tyréns uppdrag åt kunder som till exempel Stockholm Stad, Trafikverket och många fler, både privata och offentliga. Vi har massor av utvecklande och spännande uppdrag och ramavtal, det är bara att kliva rätt ut i affären.
I denna roll kommer du exempelvis jobba med att:
- Utveckla ny stadsbebyggelse
- Möljiggöra stora infrastuktursatsningar
- Utveckla metodiken för ledningssamordning
Ledningssamordning tillhör sedan en tid Tyréns division för projektledning, detta då arbetet till stor del består av att projektleda ledningsprojektörer och att förstå och lösa konfliktpunkter, helst innan de uppstår. Därför värdesätter vi dina organsatoriska och kommunikativa förmågor minst lika högt som dina kunskaper om ledningar.
Vi erbjuder
- Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
- En värderingsdriven kultur där Connect , Create & Challenge är våra ledord
- En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
- Arbete i projekt tillsammans med dina Tyréns-kollegor, vi jobbar ofta i teamleveranser (sällan som enstaka resurser på plats hos våra kunder)
- Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
- Kompetensutveckling anpassad efter dig
- Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
- Fast månadslön
- Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
- Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
- Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)
Klickahärför att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.
Vi söker
För att lyckas och trivas i rollen bör du ha:
- Eftergymnasial utbildning inom samhällsbyggnad eller motsvarande kompetens genom lång branscherfarenhet
- God kunskap i digitala arbetsverktyg så som AutoCAD, Office 365, projektportaler och dylikt
- Kunskaper så du bekvämt hanterar projekt styrda av AB, ABK och ABT
- 2-5 års erfarenhet som bitr. handläggare, handläggare ledningssamordning eller projektör för annan markförlagd infrastruktur.
eller
- 5-10 år som teknikansvarig/uppdragsledare eller handläggare ledningssamordning
eller
- 10+år som teknikansvarig/uppdragsledare inom ledningssamordning
Meriterande är erfarenhet/kunskap inom:
- Ledningssystem (dag-, spill-, färskvatten, fjärrvärme, media, elkraft)
- Tredimensionell ledningsprojektering
- Erfarenhet av uppdragsledning enligt VDC
- Våra största beställares rutiner och styrande dokument
Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:
- Nyfikenhet
- Öppenhet
- Noggrannhet
- Affärsmässighet
För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.
Ansöka
Du är varmt välkommen med din ansökan! Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.
Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken.
Mellan jul och nyår är alla på Tyréns lediga, så då svarar vi inte i telefon eller på mail om det inte är akut.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:
Sebastian From
Avdelningschef
[email protected]
+4610-452 2527
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien. Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.
Tyréns Sverige AB
FöretagTyréns Sverige AB
Visa alla jobb för Tyréns Sverige AB