Om jobbet
Om tjänsten
Nu söker vi en engagerad och strukturerad anbudssamordnare som vill vara med och utveckla vårt anbudsarbete - en nyckelroll i vårt arbete för att vinna nya projekt och stärka vår affär.
Vi står inför en spännande utvecklingsresa där vi ska ta vårt anbudsarbete till nästa nivå - och här har du möjlighet att göra ett stort avtryck. Vi söker dig som ser möjligheter, gillar att förbättra och är nyfiken på att driva förändring. Hos oss får du både frihet och ansvar att bidra med din kompetens och utvecklas i en roll som är central för hela företagets framgång.
Som anbudssamordnare ingår du i ett team på fem personer och är en viktig del av vår marknads- och kommunikationsavdelningen, med uppdraget att stärka vårt varumärke, bidra till nya affärer och bygga intern stolthet. Du blir en del av ett engagerat team med kollegor som brinner för att skapa värde - för våra kunder, våra kollegor och samhället i stort.
Marknads- och kommunikationsavdelningen är en del av Business support and business development (BSBD). BSBD består av totalt cirka 80 personer, specialiserade inom områdena IT, juridik, HR & lön, marknad, kommunikation, kvalitet, säkerhet, hållbarhet, kontor & fastighet och interna projekt.
BSBD arbetar både strategiskt och operativt, med förvaltning och utveckling samt stöd och rådgivning. BSBD:s syfte är att bidra till att förverkliga Tyréns affär: Jobba med samhällsbyggnad med målet att skapa bättre förutsättningar för dagens och framtidens städer.
I denna roll kommer du bland annat jobba med att:
Vi erbjuder
Som anställd på Tyréns erbjuder vi dig bland annat:
Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.
Vi söker
För att lyckas och trivas i rollen bör du ha:
Meriterande är erfarenhet/kunskap inom:
Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:
För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.
Ansöka
Du är varmt välkommen med din ansökan! Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.
Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken.
Mellan jul och nyår är alla anställda på Tyréns lediga, så då svarar vi inte i telefon eller på mejl om det inte är akut.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:
Susanne Eriksson
Chef Marknad & Kommunikation
Mejl: [email protected]
Telefon: 010-452 21 19
Pernilla Werling Ödeen
Anbuds- och marknadsstrateg / Funktionsansvarig för anbud
Mejl: [email protected]
Telefon: 010-452 31 64
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien. Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.
Nu söker vi en engagerad och strukturerad anbudssamordnare som vill vara med och utveckla vårt anbudsarbete - en nyckelroll i vårt arbete för att vinna nya projekt och stärka vår affär.
Vi står inför en spännande utvecklingsresa där vi ska ta vårt anbudsarbete till nästa nivå - och här har du möjlighet att göra ett stort avtryck. Vi söker dig som ser möjligheter, gillar att förbättra och är nyfiken på att driva förändring. Hos oss får du både frihet och ansvar att bidra med din kompetens och utvecklas i en roll som är central för hela företagets framgång.
Som anbudssamordnare ingår du i ett team på fem personer och är en viktig del av vår marknads- och kommunikationsavdelningen, med uppdraget att stärka vårt varumärke, bidra till nya affärer och bygga intern stolthet. Du blir en del av ett engagerat team med kollegor som brinner för att skapa värde - för våra kunder, våra kollegor och samhället i stort.
Marknads- och kommunikationsavdelningen är en del av Business support and business development (BSBD). BSBD består av totalt cirka 80 personer, specialiserade inom områdena IT, juridik, HR & lön, marknad, kommunikation, kvalitet, säkerhet, hållbarhet, kontor & fastighet och interna projekt.
BSBD arbetar både strategiskt och operativt, med förvaltning och utveckling samt stöd och rådgivning. BSBD:s syfte är att bidra till att förverkliga Tyréns affär: Jobba med samhällsbyggnad med målet att skapa bättre förutsättningar för dagens och framtidens städer.
I denna roll kommer du bland annat jobba med att:
- Projektleda, samordna och administrera anbud
- Leda och koordinera stora och medelstora anbudsteam
- Vara bollplank i anbudsarbete
- Granska och analysera förfrågningsunderlag
- Bevaka avrop
- Anbudssystemstöd
- Delta i och driva utvecklingsprojekt inom anbudsområde
Vi erbjuder
Som anställd på Tyréns erbjuder vi dig bland annat:
- Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
- En värderingsdriven kultur där Connect , Create & Challenge är våra ledord
- En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
- Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
- Kompetensutveckling anpassad efter dig
- Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
- Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
- Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
- Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)
Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.
Vi söker
För att lyckas och trivas i rollen bör du ha:
- Relevant högskoleutbildning, gärna inom teknik, ekonomi, affärsutveckling eller motsvarande
- Mångårig erfarenhet av en anbudssamordnande roll som täcker flera discipliner, helst inom teknikkonsultbranschen
- Kunskap inom LOU, standardavtalskunskap och ABK09
- Van användare av verktyg såsom Word, Excel och PowerPoint
Meriterande är erfarenhet/kunskap inom:
- Intresse och vilja att utvecklas mer inom digitalisering, digital utveckling och AI
- Stark förståelse för affärsstrategier och marknadsdynamik
- Försäljning
- Kunskap om projekteringsprocessen inom samhällsbyggnadsbranschen
- Erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt
- Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter
- InDesign
Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:
- Högt driv, självständig och engagerande
- Hög affärsmässighet
- Bra relationsbyggare och trivs att samarbeta med andra
- Prestigelös och trivs i en stöttande och pådrivande roll
- Kritiskt tänkande och analyserande
- Strukturerad
- Förmåga att prioritera och anpassa sig till förändrade affärsbehov och prioriteringar.
- Förmåga att sätta gränser och kommunicera tydligt på ett professionellt och konstruktivt sätt.
- Nyfiken och ständigt sökande efter nya insikter och förbättringar
För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.
Ansöka
Du är varmt välkommen med din ansökan! Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.
Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken.
Mellan jul och nyår är alla anställda på Tyréns lediga, så då svarar vi inte i telefon eller på mejl om det inte är akut.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:
Susanne Eriksson
Chef Marknad & Kommunikation
Mejl: [email protected]
Telefon: 010-452 21 19
Pernilla Werling Ödeen
Anbuds- och marknadsstrateg / Funktionsansvarig för anbud
Mejl: [email protected]
Telefon: 010-452 31 64
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien. Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.
Tyréns Sverige AB
FöretagTyréns Sverige AB
Visa alla jobb för Tyréns Sverige AB