Att hitta jobb är enklare än någonsin med våra nya filter.Prova här!
Centric

Junior supporttekniker

OmrådeLinköping
Publicerad2025-01-13
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Dina arbetsuppgifter

I rollen som supporttekniker på SAAB kommer du ha varierande arbetsuppgifter. Det är en teknisk support i en primär Windowsmiljö och inom första området kommer du vara filtret, det som brukar vara den klassiska första linjen på en servicedesk. Här tar du emot samtal, löser ärenden och dokumenterar i detalj. Målet är såklart att så många ärenden som möjligt går att lösa i fronten, men ärenden som du inte lyckas lösa skickas vidare till kollegorna på Backoffice. Du kommer till stor del ta emot samtal på svenska och mer sällan på engelska, men all dokumentation kommer ske på engelska. SAAB arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow.

Inom området "Backoffice" jobbar du med att lösa ärenden som kommit in via telefon, chatt eller portal. De ärenden som du och dina kollegor inte löst i första kontakten går vidare till Backoffice i första steget, men även de ärenden som kommer in från Serviceportalen landar här. Här finns det möjlighet att få hjälp av de närmaste kollegorna men även kollegor i andra led, samt att söka efter information i portaler och dokumentation för att hitta en lösning på ett ärende. Inom Backoffice tar du endast emot samtal vid större driftstörningar och har därför möjlighet att jobba lite mer ostört och fördjupa dig i teknik och olika problem. Det ger därför goda möjligheter att utveckla sin kompetens som du kan dra nytta av när du nästa gång bemannar fronten.

Inom området "Request fulfillment" kommer du arbeta med beställningar som bl.a. kan kräva fysisk handpåläggning. Mycket har automatiserats gällande beställningar, men vissa moment måste helt enkelt göras av en person.

Din profil och kvalifikationer

Du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta mycket personligt ansvar och gillar variationen att arbeta i de tre olika rollerna. Du är verbal och gillar service. Med en positiv attityd antar du, och löser, de problem och utmaningar som du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta kunden i fokus.

Vi ser gärna att du har:
  • Avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT / teknik.
  • En vilja att jobba med service på distans och hjälpa människor med tekniska problem.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska - i tal och skrift.
  • Goda kunskaper om Windows.


Vad vi erbjuder

Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det - du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Utvecklas i din karriär

Varierande arbetsuppgifter

Bra anställningsförmåner

Har du några frågor kring tjänsten?

Annie Andersson, IT-rekryterare

Kontakta Annie på +46 734 159 372 eller [email protected] .

Liknande jobb

Centric

FöretagCentric

Liknande jobb

Servicetekniker

Ponsse AB

Haparanda1/8 - 2/2
Rekommenderat