Att hitta jobb är enklare än någonsin med våra nya filter.Prova här!

Financial Director

OmrådeStockholm
Publicerad2024-12-23
Ansök senast2025-01-20

Om jobbet

Är du redo att ta en ledande roll i att driva Nordomatics ekonomiska strategi framåt och bidra till vår resa mot en mer hållbar framtid?

Som Financial Director ingår du i vår ledningsgrupp och är en nyckelspelare i en innovativ organisation som ligger i framkant av smart och grön teknologi för fastighetsautomation. Vi söker dig som vill göra skillnad, både för företaget och för miljön, och som trivs i en dynamisk roll där du får ta dig an helhetsansvaret för ekonomifunktionen i vår svenska verksamhet samt hjälper till att stötta vår fortsatta tillväxtresa.

Nordomatic Ab Sverige har 300 medarbetare och omsatte 2023 drygt 524 MSEK. Vi är en del av en globala koncern med bolag i USA, Indien, England, Benelux, Danmark och Norge. Läs mer om oss här: https://nordomatic.com/se/who-we-are/

Arbetsbeskrivning

Rollen är placerad i Stockholm och du rapporterar till, och samarbetar nära med, landschefen samt en streckad linje till koncernens CFO. Du ingår i ledningsgruppen för den svenska verksamheten och planerar, leder och utvecklar ekonomifunktionens arbete bestående av fyra direktrapporterande medarbetare med en ekonomiorganisation om totalt sju medarbetare.

Dina arbetsuppgifter innefattar:

Helhetsansvar för rapportering, redovisning och ekonomiuppföljning i Sverige

Leda arbetet med förvärvsarbetet i Sverige och medverka i integration av förvärvade verksamheter

Hantering av koncernens gemensamma holdingbolag

Samarbete med koncernens CFO och ekonomichefer i övriga länder för att säkerställa koncerngemensamma rutiner, redovisning och rapportering

Fortsätta utveckling av datadriven redovisning (KPIer) utifrån bolagets affärssystem

Nära samarbete med landschef Sverige, delta i strategiska projekt och finansiella analyser för verksamheten

Kvalifikationer

Rollen innebär övergripande ansvar för den svenska ekonomifunktionen och kräver god förståelse för finansiell rapportering, processer, prognoser och analyser. Därför tror vi att du är en pragmatisk person med ett starkt affärssinne, har utmärkta analytiska färdigheter och är en mycket driven person.

För att lyckas i rollen krävs följande:

Du har relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande

Några års arbetslivserfarenhet som revisor eller konsult hos någon av de stora revisionsbyråerna är ett krav samt därefter några års erfarenhet såsom business controller, redovisningsansvarig, ekonomiansvarig eller motsvarande

Mycket goda IT-kunskaper inom olika affärssystem och god vana av att hantera Excel

Hög analytisk förmåga

Flytande språkkunskaper i engelska och svenska

Meriterande

Erfarenhet från Transaction Services

Erfarenhet från liknande industri (installation, bygg eller decentraliserad organisation)

Erfarenhet från Microsoft D365

Erfarenhet av att implementera nya affärssystem

Personliga egenskaper

Driven

Van att möta deadlines

Strukturerad, noggrann och bra på att skapa god överblick

En naturlig relationsbyggare och ledare

Kommunikativ och pedagogisk

Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande.

Att vara anställd hos Nordomatic kan innebära att behöva ge samtycke till sekretessbevis och registerkontroll.

Nordomatic Aktiebolag

FöretagNordomatic Aktiebolag
Visa alla jobb för Nordomatic Aktiebolag

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Summer Energy 2025 – Sommarjobb på Fortum

Fortum Sverige AB

Solna1/7 - 2/9
Rekommenderat