Att hitta jobb är enklare än någonsin med våra nya filter.Prova här!
Danda AB

Servicedesk

OmrådeGöteborg
Publicerad2025-01-07
Ansök senast2025-06-26

Om jobbet

Vi söker nu för kunds räkning en Service Desk Agent till uppdrag i Göteborg. Din främsta uppgift i kunds Service Desk kommer vara att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Vidare kommer du att supportera och stötta användare med felsökning av mjuk- och hårdvara, främst via telefon och TeamViewer, men också på plats i deras Visitor Center.Vi ser att du har god erfarenhet av att ha arbetat med ärendehanteringssystem, support av Officeapplikationer (O365), Windows 7/10, Outlook, nätverksrelaterade problem, TCP/IP samt administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory. Som person söker vi dig som är ansvarstagande, noggrann, gillar att arbeta i teamkonstellation, gillar felsökning. Vidare är det viktigt att du verkligen vill arbeta i en ServiceDesk.Exempelvis kommer dina arbetsuppgifter inkludera:

Felsökning och installation, främst i Windows miljö

Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara

Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem

Krav

Minst 2 års erfarenhet av teknisk support/helpdesk eller minst 1 års erfarenhet och någon typ av IT-utbildning

Goda datorkunskaper och ett starkt intresse för IT

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande

PowerShell (scripts)

Ett intresse för Problem Management

Kunskap om IP-telefoni (Cisco)

Danda AB

FöretagDanda AB

Sök efter fler liknande jobb