Att hitta jobb är enklare än någonsin med våra nya filter.Prova här!

Orderadministratör till Mersen

OmrådeSolna
Publicerad2024-12-19
Ansök senast2025-06-07

Om jobbet

Mersen, en av våra uppskattade kunder och Global expert på elkraft, är belägen i moderna och trevliga lokaler vid Solna Strand. Just nu söker de en engagerad och skicklig orderadministratör. Här erbjuds du möjligheten att arbeta i en internationell miljö, samtidigt som du blir en del av ett mindre företag med en varm och familjär atmosfär. Arbetsgruppen kännetecknas av en positiv stämning och öppet klimat, där samarbete och trivsel står i fokus.

Om tjänsten

I denna spännande roll som orderadministratör tillhör du ett team på 5 personer som arbetar mot den nordiska och Baltiska marknaden. De huvudsakliga arbetsområdena är ärendehantering i order och leveranskedjan, övervakning av digitala orderflöden, avvikelsehantering, internorder och fakturaärenden. Dessa ansvarsområden omfattar samtliga försäljningskanaler och dotterbolag. En viktig del av tjänsten är att driva verksamhetsutveckling i enlighet med strategisk plan, förbättra kundupplevelsen och förverkliga uppsatta affärsmål som ett team. Du arbetar i ERP-systemet Oracles och JD Edwards samt Microsoft Excel. På det nordiska kontoret arbetar totalt 13 personer och på kontoret i Stockholm sitter totalt 8 personer på avdelningarna order/support och HR samt ekonomi, och du rapporterar till CFO och Säljchefen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Du kommunicerar med leverantörer, kunder och interna kollegor via mejl, telefon och kundportaler både på engelska och svenska

Hanterar order via ERP systemen

Besvarar frågor kopplat till leverans och ger allmän support

Leveransbevakning och hantering av reklamationer

Tätt samarbete med de olika siterna runtom i Europa, bl.a. logistikavdelningen i Frankrike

Fakturaärenden, prisuppdateringar i ERP systemet, förbereda offert till mindre kunder

Daglig dialog med företagets utesäljare för att hjälpa till med uppföljning av olika projekt samt övriga ärenden

Delaktighet i möten där man jobbar med att förbättra processer och flöden

Vem tror vi att du är

För att lyckas i rollen är du strukturerad, engagerad, ödmjuk och lösningsorienterad med ett intresse för människor och utveckling. Du är analytiskt lagd och har lätt för att jobba med system och siffror. Du är social och relationsbyggande, tycker om att samarbeta med hela organisationen och stöttar dina kollegor. Rollen innefattar kontakt med många interna och externa parter så du är lyhörd och kommunicerar öppet och tydligt. Frihet under ansvar är ledordet i deras team!

Kvalifikationer

I rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:

Erfarenhet av arbete med digitala orderflöden och kundservice

Erfarenhet av något affärssystem som ex. Oracle, SAP eller JD Edwards

Erfarenhet av att ha jobbat i CRM system

Erfarenhet av Officepaketet och god kunskap i Excel

Flytande kunskaper i svenska och engelska

Kunskap och erfarenhet av Incoterms*

Meriterande:

Erfarenhet av CRM systemet Salesforce

Kunskap i Elprodukter ocheffekt Elektronik är meriterande

Erfarenhet av ERP systemet JD Edwards

Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten kommer att tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan!

Mer om Mersen

Mersen är en global expert på elkraft och avancerat material. Vi designar innovativa lösningar för att tillgodose kunders specifika behov, som gör det möjligt för dem att optimera sin tillverkningsprestanda inom områden som energi, transport, elektronik, kemikalier, läkemedel och processindustrin. Mersen- koncernen startade sin verksamhet i Sverige 1929 och har sedan dess expanderat till hela Norden inklusive Baltikum.

Koncernen har idag 7500 anställda i 34 länder. Huvudkontor i Paris, Frankrike.

Vad får du som anställd hos Mersen?

En bra och tydlig onboarding

Ett härligt och hjälpsamt team som har kul på jobbet

Kollektivavtal och friskvårdsbidrag på 3000 kr

Veckovisa aktiviteter samt frukost, fika och godisbuffé

AW varje månad

Omfattning och placering

Detta är en direktrekrytering med 6 månaders provanställning och start så snart som möjligt

Tjänsten är på heltid, 39h/v mån-fre med vanliga kontorstider samt flextid

Du utgår från kontoret på Uma Workspace, Elektrogatan 10, 171 54 Solna

Hybrid arbetsmodell i den mån det är möjligt

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag - och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place AB

Liknande jobb

Kund- och personalansvarig/Assistansadministratör

ELFA Assistans i Sverige AB

Solna12/4 - 1/31