Att hitta jobb är enklare än någonsin med våra nya filter.Prova här!
Posten Bring

Löneadministratör

OmrådeHelsingborg
Publicerad2024-04-04
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Job Description

Har du jobbat några år som löneadministratör och vill jobba i ett mindre team men ändå i ett stort bolag? Vill du vara med på vår resa att växa och vara en del av supportcentret i Sverige? Då har vi tjänsten för dig!

Bli en av oss!
Vi på Bring är tillsammans med vårt moderbolag Posten Norge en del av något större, både sett till storlek genom våra drygt 12 600 anställda, och sett till mission. Vi vill göra vardagen enklare och världen mindre, och ett led i detta kretsar kring att erbjuda E-handel och logistiktjänster som rättar sig efter mottagarens preferenser.

På Bring Shared Services AB skapar vi idag ca 1050 lönespecifikationer varje månad till olika bolag som tillhör Bring koncernen i Sverige. Vi är ett litet serviceinriktat och drivet team på 4 medarbetare, som nu ska växa med en kollega till. Vi är under en resa med att bygga upp ett nordiskt servicecenter där vi tillsammans främst ska ge support till Sverige och Danmark.

För att lyckas i rollen som löneadministratör har du grundläggande erfarenhet av lönehantering eller liknande relevant utbildning. Du har god kännedom om våra svenska lagar, regler och avtal. Dessutom ser vi gärna, att du liksom vi, har ett stort engagemang och brinnande intresse för lönerelaterade frågor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Lönekörning och korrigeringar i lön (Hela processen)
  • Ansvarig för ca 300 löner i 2-3 svenska Bringbolag (tjänstemän och kollektiva)
  • Rapportering, både internt och externt
  • Lönerelaterade frågor - support till våra svenska bolag
  • Medverka vid digitalisering och effektivisering av processerna.

För att söka tjänsten ska du ha följande kompetenser:
  • Jobbat minst 1-2 år i lönesystemetVisma AgdaPS, AgdaWebb
  • Beräkning av löner och korrigeringar
  • Flytande kunskaper i svenska, i tal och skrift
  • God kommunikationsförmåga, både mot interna och externa kunder

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid att du är noggrann samt serviceinriktad och tänker "hur kan jag jobba effektivare?" Du jobbar lika bra i grupp som självständigt och delar gärna med dig av dina kunskaper.
Sist, men absolut inte minst, delar du våra värderingar;att vilja mer, att ta ansvar ochatt spela för laget.

Vi erbjuder

Ett arbete i en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är en utmanare i en bransch som befinner sig i kraftig utveckling och förändring. Det gör att vi som koncern ständigt behöver förbättra och anpassa oss efter nya utmaningar, önskemål och krav som ställs på oss - varje dag.

Genom att ta ansvar, spela för laget och ständigt vilja mer, jobbar vi hårt för att göra vardagen enklare och världen mindre för våra kunder. Det är det som präglar oss i vårt dagliga arbete och vår arbetskultur.

Omfattning och Placering
Heltidstjänst med 6 månaders provanställning, tillträde snarast.
Placering: Helsingborg med möjlighet till hybridarbete och flexibelarbetstid.

Skicka in din ansökan redan idag!
Bring fokuserar på personlig mångfald som en naturlig spegling av hur samhället ser ut. Vi genomför ett löpande urval i rekryteringen och uppmanar därför kvalificerade personer att ansöka direkt. OBS! Vi tar inte emot några ansökningar via e-post. Vi förbehåller oss rätten att utföra bakgrundskontroller på slutkandidater.

För frågor kring tjänstens karaktär är du välkommen att vända dig till
anställande chef Caroline Rosberg via [email protected] eller 070-925 63 62.

Vi hanterar denna rekrytering själva och vill inte ha mejl från rekryteringsfirmor eller bemanningsbolag.

Vi ser fram emot att höra ifrån Dig!

Posten Bring

FöretagPosten Bring

Liknande jobb

Löneadministratör

Tången Support

Örnsköldsvik1/9 - 2/6
Rekommenderat