Att hitta jobb är enklare än någonsin med våra nya filter.Prova här!

Kundutvecklare/Säljare befintliga företag till Pensionsbolaget

OmrådeStockholm
Publicerad2025-01-09
Ansök senast2025-02-02

Om jobbet

Vill du också vara med och revolutionera bank- och försäkringsmarknaden och bidra till att miljoner människor får en bättre framtid - varje dag? Vi gör allt för våra kunder och känner sådan stolthet över våra erbjudanden och den position vi lyckats nå på marknaden - något vi aldrig hade klarat utan våra kompetenta medarbetare!

Nu söker vi en kollega till Pensionsbolaget som ska arbeta som Kundutvecklare/Säljare med fokus på befintliga företag. Klappar ditt hjärta för kundrelationer och att skapa nya affärsmöjligheter? Har du dessutom erfarenhet från försäkringsbranschen och tjänstepension? Då kan det här vara din nästa möjlighet, häng med på vår resa!

Om rollen
I rollen som Kundutvecklare/Säljare befintliga företag jobbar du med att skapa merförsäljning, stärka relationen och öka kundnöjdheten hos våra befintliga tjänstepensionskunder. Rollen innebär att jobba proaktivt genom att kontakta våra kunder via telefon, och boka in möten via zoom, för att på så vis identifiera kundernas behov.

Du kommer att ingå i ett härligt team om tio personer som, likt dig, har ett stort engagemang för affärer och motiveras av kundrelationer. Hos oss får du arbeta proaktivt med att utveckla befintliga kundrelationer. Med ditt intresse för människor, pension och affär, skapar du ett nätverk av både kunder och kollegor för att på bästa sätt främja affären och leverera en kundupplevelse utöver det vanliga. Vi tror att samarbete är nyckeln till framgång, och lägger stor vikt vid att alla bidrar till teamets utveckling, genom att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter. Du får möjligheten att bidra med nya idéer i en innovativ miljö där vi ständigt utmanar vårt arbetssätt för att bli mer effektiva.

Om dig
För att lyckas i rollen brinner du för försäljning, kundrelationer och att skapa nya affärsmöjligheter. Du har ett målinriktat arbetssätt, ett starkt eget driv och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Vi tror att ditt hjärta klappar för pensionsmarknaden och att du motiveras av att hålla dig uppdaterad inom ämnet. Du har en genuin vilja att tillsammans med oss, fortsätta utmana branschen, bidra med idéer, kreativa lösningar, och till vår fortsatta utvecklig.

I rollen kommer du att arbeta i nära samarbete med ditt team och du kommer att ha mycket kontakt med beslutsfattare på företagen. Du behöver därför ha en god kommunikativ förmåga och ett stort intresse för försäljning och kundservice. Vi tror att du är en social och utåtriktad person som trivs med att etablera nya kontakter för att ständigt kunna erbjuda kunden den bästa lösningen.

Vi ser också att du har:
  • Minst 3 års erfarenhet från försäkringsbranschen och tjänstepension B2B
  • Försäljningserfarenhet med mycket goda resultat
  • God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
  • Försäkringsutbildning, Livdiplom, eller InsureSec är starkt meriterande.

Vi stöttar varandra, har ett starkt samarbete och högt i tak inom teamet, du kommer att ges stora möjligheter att påverka och bidra med förbättringar och effektiviseringar i vårt arbetssätt.


    Ansökan
    Skicka din ansökan senast 2/2 genom att klicka på knappen "Skicka ansökan" nedan, vi tar inte emot ansökningar via mejl p.g.a. GDPR. Vi kommer att träffa kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista anställningsdatum så skynda dig med din ansökan!

    Kontakta gärna rekryterande chef Camilla Hellén på mail: [email protected] om du har några frågor om tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan!

    Erbjudanden från rekryteringsföretag/annonssäljare undanbedes.

    Avanza Bank Holding AB

    FöretagAvanza Bank Holding AB
    Visa alla jobb för Avanza Bank Holding AB

    Sök efter fler liknande jobb

    Liknande jobb

    Butikssäljare/Drive In Salesmen EL Nacka

    Solar Group

    Nacka1/7 - 2/4
    Rekommenderat