Att hitta jobb är enklare än någonsin med våra nya filter.Prova här!

Kundansvarig till Pensionsbolaget

OmrådeStockholm
Publicerad2025-01-09
Ansök senast2025-02-02

Om jobbet

Vill du också vara med och revolutionera bank- och försäkringsmarknaden och jobba för att miljoner människor ska få en bättre framtid - varje dag? Drivs du av att bygga relationer, göra affärer och söker en roll med mycket egenansvar? Då kan det vara dig vi söker som vår nästa Kundansvarig.

Om rollen
Som Kundansvarig har du kund- och affärsansvar för våra befintliga tjänstepensionsföretag. I rollen får du arbeta proaktivt med att utveckla befintliga kundrelationer, lyfta hela vårt erbjudande för de anställda, träffa företagsledare och chefer i fysiska möten och via digitala kanaler. Du kommer också hålla inspirerande presentationer för företagen och dess anställda, både på svenska och engelska, och du pratar om pension på ett sätt som gör det intressant, och enkelt att förstå. Som Kundansvarig får du ett stort ansvar för att bidra med tankar och idéer kring hur vi, i takt med att vi växer, kan arbeta smartare och effektivare för att ta hand om våra kunder på bästa sätt.

Du ingår i ett härligt team om tio personer som, likt dig, har ett stort engagemang för affärer och motiveras av kundrelationer. Tjänsten är på heltid, och kundmöten sker både fysiskt och digitalt. Arbetet innebär till viss del resor till företagskunder runtom i landet, uppskattningsvis en resa/kvartal.

Om dig
Till den här rollen söker vi dig med genuint kundfokus, stort intresse för pensioner och försäljning samt stark motivation av att jobba upp långvariga relationer. Du har starkt målfokus, hög självdisciplin och ett öga för kvalitet i allt du gör. För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara social, utåtriktad och duktig på att skapa förtroende hos människor du möter. Vidare är du en engagerad säljare som kan lyssna in och identifiera företagets behov och du brinner för att skapa kundupplevelser som överträffar kundens förväntningar.

Vi tror att du:
  • Har minst 3-5 års arbetslivserfarenhet från försäkrings- eller finansbranschen, med mycket goda kunskaper inom tjänstepensionsområdet.
  • Har tidigare erfarenhet från kundansvar och försäljning mot större företag där du nått goda resultat.
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Försäkringsutbildning, Livdiplom eller InsureSec är starkt meriterande.

Vi ett starkt samarbete och högt i tak inom teamet, du kommer att ges stora möjligheter att påverka och bidra med förbättringar och effektiviseringar i vårt arbetssätt.

Ansökan
Skicka din ansökan senast 2/2 genom att klicka på knappen "Skicka ansökan" nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mail pga. GDPR. Vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista anställningsdatum så skynda dig med din ansökan!

Kontakta gärna rekryterande chef Camilla Hellén på mail: [email protected] om du har några frågor om tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden från rekryteringsföretag/annonssäljare undanbedes.

Avanza Bank Holding AB

FöretagAvanza Bank Holding AB
Visa alla jobb för Avanza Bank Holding AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Kundansvarig innesäljare till Stockholm

Framtiden i Sverige AB

Stockholm12/16 - 1/30