Inköpscontroller till Gekås Ullared
Om jobbet
Vi söker nu en inköpscontroller till vår inköpsavdelning på Gekås Ullared AB. Vi kommer under den kommande tiden genomföra större projekt och förstärkerdärför vår inköpsorganisation med resurs för inköpscontrolling.
Om tjänsten:
Rollen som inköpscontroller hos Gekås Ullared AB innebär ansvar för uppföljning, rapportering och analys utifrån inköpsavdelningens behov. Rollen ansvarar för att bryta ner övergripande strategier till mätbara mål i form av budget och prognos med fokus på inköpsbudget. Det innefattar också att stötta inköpsledning och inköpare löpande med underlag och analyser för affärsmässiga beslut.
I rollen som Inköpscontroller kommer du att ansvara för att stödja och utveckla inköpsprocesserna inom vår organisation. Ditt arbete bidrar till strategiska beslut och långsiktig lönsamhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ingå i företagets inköpsledning
Löpande uppföljning, analys och rapportering utifrån inköpsavdelningens behov
Framtagande av inköpsbudget och nyckeltal utifrån övergripande sortimentsstrategier inför varje säsong tillsammans med inköpschef, sortimentschef och inköpare
Löpande analysera förändringar i försäljningsmönster
Bevaka inköp och försäljningsutveckling för att säkerställa inköpsavdelningens mål och nyckeltal
Stötta inköpsledning och Inköpare löpande med underlag och analyser för affärsmässiga beslut
Ta fram underlag till inköpsmöten
Ansvara för underlag och information till berörda avdelningar
Vara drivande i utveckling av affärssystem och BI lösningar
Löpande kartläggning, dokumentation och utveckling av inköpsavdelningens processer i samarbete med inköpsledning
Bidra i utvecklingen av avdelningen i enlighet med företagets fastställda mål, strategier och med branschens utveckling
Vem är du?
Vi söker dig som är noggrann och har en analytisk förmåga. Vidare är du drivande, resultatinriktad med ett strategiskt förhållningssätt.Du har förmågan att arbeta med stora mängder data och tycker om att dra slutsatser som kan påverka strategiska beslut. Du är en kommunikativ och självgående person som arbetar bra både i team och självständigt.
Kvalifikationer:
Relevant akademisk examen inom eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av arbete i en liknande roll, med fördel inom detaljhandeln
Erfarenhet inom inköpsbudgetering, prognostisering och inköpscontrolling
God kunskap i Office programvaror och mycket goda kunskaper iExcel, affärssystem och BI system
God förmåga att skapa struktur, planera och prioritera
Vad erbjuder vi?
Hos oss på Gekås Ullared får du chansen att arbeta i en inspirerande och snabbfotad organisation där ingen dag är den andra lik. Vi erbjuder förmåner, en plats i ett engagerat team och stora möjligheter att utvecklas professionellt.
Omfattning/varaktighet: Heltid, 2 års visstidsanställning
Tillträde:Omgående eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Ullared
Sista ansökningsdag: 2025-01-31
Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Kontaktperson:Linda NilssonInköpscheflinda.ni@gekas.se
Om tjänsten:
Rollen som inköpscontroller hos Gekås Ullared AB innebär ansvar för uppföljning, rapportering och analys utifrån inköpsavdelningens behov. Rollen ansvarar för att bryta ner övergripande strategier till mätbara mål i form av budget och prognos med fokus på inköpsbudget. Det innefattar också att stötta inköpsledning och inköpare löpande med underlag och analyser för affärsmässiga beslut.
I rollen som Inköpscontroller kommer du att ansvara för att stödja och utveckla inköpsprocesserna inom vår organisation. Ditt arbete bidrar till strategiska beslut och långsiktig lönsamhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ingå i företagets inköpsledning
Löpande uppföljning, analys och rapportering utifrån inköpsavdelningens behov
Framtagande av inköpsbudget och nyckeltal utifrån övergripande sortimentsstrategier inför varje säsong tillsammans med inköpschef, sortimentschef och inköpare
Löpande analysera förändringar i försäljningsmönster
Bevaka inköp och försäljningsutveckling för att säkerställa inköpsavdelningens mål och nyckeltal
Stötta inköpsledning och Inköpare löpande med underlag och analyser för affärsmässiga beslut
Ta fram underlag till inköpsmöten
Ansvara för underlag och information till berörda avdelningar
Vara drivande i utveckling av affärssystem och BI lösningar
Löpande kartläggning, dokumentation och utveckling av inköpsavdelningens processer i samarbete med inköpsledning
Bidra i utvecklingen av avdelningen i enlighet med företagets fastställda mål, strategier och med branschens utveckling
Vem är du?
Vi söker dig som är noggrann och har en analytisk förmåga. Vidare är du drivande, resultatinriktad med ett strategiskt förhållningssätt.Du har förmågan att arbeta med stora mängder data och tycker om att dra slutsatser som kan påverka strategiska beslut. Du är en kommunikativ och självgående person som arbetar bra både i team och självständigt.
Kvalifikationer:
Relevant akademisk examen inom eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av arbete i en liknande roll, med fördel inom detaljhandeln
Erfarenhet inom inköpsbudgetering, prognostisering och inköpscontrolling
God kunskap i Office programvaror och mycket goda kunskaper iExcel, affärssystem och BI system
God förmåga att skapa struktur, planera och prioritera
Vad erbjuder vi?
Hos oss på Gekås Ullared får du chansen att arbeta i en inspirerande och snabbfotad organisation där ingen dag är den andra lik. Vi erbjuder förmåner, en plats i ett engagerat team och stora möjligheter att utvecklas professionellt.
Omfattning/varaktighet: Heltid, 2 års visstidsanställning
Tillträde:Omgående eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Ullared
Sista ansökningsdag: 2025-01-31
Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Kontaktperson:Linda NilssonInköpscheflinda.ni@gekas.se
Gekås Ullared AB
FöretagGekås Ullared AB
Visa alla jobb för Gekås Ullared AB




