Att hitta jobb är enklare än någonsin med våra nya filter.Prova här!

Head of Digital Marketing

OmrådeDe nordiska länderna
Publicerad2025-01-13
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Hallå där! Identifierar du dig som en expert på sociala medier, bemästrar projektledning och är en fena på koordinering? Vill du vara med på resan tillsammans med ett varumärke med självdistans och en hel del humor, som ska omdefiniera lågprisstämpeln?

Head of Digital marketing på Dollarstore har ett brett huvudansvar för sociala och digitala mediekanaler och det digitala marknadsföringsteamet. I den här rollen ingår det visuella och strategiska ansvaret för digitala kanaler (paid och organiskt) och du hittar spännande sätt för att öka synlighet och engagemang genom planerade aktiviteter i utvalda mediekanaler. Du driver samordning, planering, utförande, uppföljning och utveckling av innehåll och kampanjer. I den här rollen har du stora möjlighet att direkt kunna bidra och påverka varumärkeskännedom - på ett roligt och innovativt sätt!

Struktur är din bästa vän och rollen fokuserar till stor del på styrning, projektledning och koordinering av din funktion där du ansvarar över planering och prioritering mot kommersiell kalender och inkommande projektförfrågningar. Du är en kravställare mot marknadsavdelningen, andra avdelningar och externa samarbetspartners och säkrar att vi strategiskt alltid nyttjar sociala medier på bästa sätt.

Du ingår i marknadsavdelningen och rapporterar till Marknadschef. Du har personalansvar över tre specialistmedarbetare (sociala medier och webb) på avdelningen. Vi är ett sammansvetsat, prestigelöst team där alla är vana att hugga i och hjälpas åt. Framför allt har vi (lite partiskt såklart) inte speciellt svårt att ha kul på jobbet.
I dina arbetsuppgifter ingår:
  • Ansvarar för Dollarstores sociala strategi, innehållsplanering, visuella uttryck och utveckling av sociala medier.
  • Följer upp running business och ser till att plan efterföljs och följer den kommersiella kalendern och verksamhetsbehovet.
  • Kvalitetssäkrar innehåll och ser till att de efterföljer Dollarstores riktlinjer, tonalitet och identitet.
  • Personalansvar över tre specialistmedarbetare (sociala medier och webb) och ansvarar för samordning av funktionen.
  • Budgetansvar för funktionen gällande bland annat paid social media, influenser marketing, organiska initiativ, marknadsaktiviteter, inköp.
  • Kravställare och kontaktperson mot samarbetspartners och byråer.
  • Arbetar med uppföljning och analys av data och rapporter för att dra slutsatser från relevanta KPI som ligger till grund för verksamhetsbeslut.
  • Säkerställer en god och nära dialog mellan olika avdelningar för att optimera samarbetet mellan funktionerna.
  • Kontaktperson och kravställare i samarbete med Bigdollar och Tokmanni rörande digital marknadsföring och sociala medier.
  • Ansvar över aktiveringar, strategi och planering gällande sociala medier för nya spännande projekt som lanseras under 2025.

Dollarstore som arbetsplats
  • Tjänsten är ett vikariat på 12 månader med start omgående (med hänsyn till uppsägningstid).
  • Vi erbjuder en hybrid arbetsplats. Efter onboarding erbjuder vi möjlighet att arbeta hemifrån utifrån modellen 2 dagar hemma och 3 dagar på kontoret. Vi sitter i Kista i stora, nyrenoverade lokaler och vi hittar på mycket roliga aktiviteter tillsammans för att göra kontoret till en plats att trivas på.
  • En inspirerande och inkluderande arbetsplats med minst sagt spännande projekt och framtidsutsikter i kikaren under 2025.
  • Våra förmåner:
    Personalrabatt 20%
    Sjukförsäkring
    Friskvårdsbidrag (giltigt efter 6 mån)
    Parkeringsplats mot avgift (300 kr/månad)
    Volt Gym (ligger i kontorshuset) mot avgift (100 kr/månad)
  • Sist men inte minst! På Dollarstore har vi alltid roligt tillsammans. Sammanhållningen är och har alltid varit ryggraden och ett viktigt arv i företaget och det genomsyrar allt vi gör.

Välkommen att ansöka senast 31/1 2025. Vi tar emot ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Din profil

Vi söker en engagerad och kommunikativ person som har stor erfarenhet av att jobba strategiskt och operativt med innehåll på sociala medieplattformar inom Meta, TikTok mfl. Du har vana av att arbeta med projektledning och koordinering.
  • Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring & kommunikation.
  • Du har 3-5 års arbetslivserfarenhet av kommunikation i digitala mediekanaler.
  • Du har en hög organisatorisk och strukturerande förmåga och är självgående och drivande.
  • Du har goda projektledaregenskaper och kan äga, fullfölja och koordinera projekt och medarbetare från start till mål med goda resultat. Meriterande om du även har vana av exempelvis teamlead eller personalansvar.
  • Du är van att ha många kontaktytor, tycker om att samarbeta och har lätt för att arbeta med olika personer och team.
  • Du är ansvarstagande och initiativrik och tycker om att nå uppsatta mål och visioner.
  • Du är kreativ, nyfiken och social.
  • Du har goda kunskaper i Adobe Suite.
  • Du har goda kunskaper i Facebook Business Manager och Facebook Ads Manager.
  • Du har goda kunskaper i Microsoft Office (Excel, powerpoint mfl).
  • Du håller dig uppdaterad inom de senaste trenderna och håller dina kunskaper färska.

Dollarstore AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Summer Energy 2025 – Sommarjobb på Fortum

Fortum Sverige AB

Solna1/7 - 2/9
Rekommenderat