Att hitta jobb är enklare än någonsin med våra nya filter.Prova här!
Talents by Inhouse AB

Exportadministratör till Elof Hansson Trade

OmrådeGöteborg
Publicerad2024-09-02
Ansök senast2025-02-19

Om jobbet

Är du den vi söker?

Vill du bli en teammedlem i ett växande företag med starkt hållbarhetsfokus? Trivs du i en administrativ roll? Har du dessutom erfarenhet av exportadministration? Just nu söker vi en Exportadministratörtill Elof Hansson Trade.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Exportadministratör som Elof Hansson kallasSales Coordinator kommer du att ha en viktig roll i att bland annat säkerställa vår export administrativt. Utöver administrativt arbete så innebär rollen ett tätt samarbete med interna kollegor och våra externa kontakter så som tex

speditörer, banker och leverantörer. En karriär inom Elof Hansson-koncernen erbjuder dig många intressanta utmaningar och möjligheter att utvecklas i en internationell miljö. Här får du en intressant och viktig position i ett bolag som ligger långt framme i hållbarhetsfrågor och som verkar för att skapa ett långsiktigt och hållbart värde för intressenter och samhälle. Dina huvudsakliga ansvarsområden:

Förbereda och framställa dokument för export

Tolka remburser samt kontakt med bankerna

Kontakt med leverantörer, agenter och dotterbolag över hela världen

Fakturering

Löpande kontakt med rederi alternativt speditör gällande BL-hantering

Samarbete med övriga interna avdelningar

Hantering av leverantörsfakturor

Din profil

Du har relevant arbetslivserfarenhet och har tidigare arbetat med orderhantering och administration, med fördel kopplat till export. Du är flexibel i ditt arbetssätt och van att dagligen prioritera. Som person är du strukturerad, noggrann och metodisk. För att lyckas och trivas i rollen är du proaktiv, kommunikativ och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp.

Kvalifikationer:

Relevant arbetslivserfarenhet och utbildning

God vana att arbeta med Officepaketet

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

Exportdokumentation

Remburser

Microsoft Navision

Franska språket

Om företaget

Elof Hansson Group grundades år 1897 och består idag av 3 affärsområden; Elof Hansson Trade, Elof Hansson International och Elof Hansson Properties. Elof Hansson Group har cirka 200 anställda och 16 globala kontor. Vår vision är " Spearheading a Sustainable Tomorrow". Vår framgång på marknaden bygger inte på några hemligheter - vi är ett företag som är stolta över att hitta vägarna från bra till bäst i allt vi gör. Det bygger på kompetens, erfarenhet och seriositet. Vi är placerade på koncernens huvudkontor på Första Långgatan i Göteborg. Läs mer om Elof Hansson på www.elofhansson.com

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt. Känns detta som något för dig? Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. För frågor kring rollen eller rekryteringsprocessen kontakta Karin Fritzon på [email protected].

Talents by Inhouse AB

FöretagTalents by Inhouse AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Administratör på deltid till StädGo

Bravura Sverige AB

Göteborg12/13 - 8/7
Rekommenderat