Att hitta jobb är enklare än någonsin med våra nya filter.Prova här!

Customer Service till ledande aktör inom drivmedelsbranschen!

OmrådeStockholm
Publicerad2025-01-09
Ansök senast2025-02-09

Om jobbet

Vill du ta nästa steg i en roll där service möter försäljning? Då är detta något för dig! Vi söker en Customer Service som kombinerar förstklassig kundservice med relationsbyggande säljsamtal. Ta chansen och ansök redan idag - vi jobbar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN

För vår kunds räkning söker vi en Customer Service där du blir en viktig del av ett spännande pilotprojekt och arbetar både proaktivt och kundfokuserat. Du kommer att kombinera att ge förstklassig service till både nya och befintliga kunder, samtidigt som du kontaktar passiva kunder för att stärka relationerna och minska kundbortfall.

Avdelningen Customer Support består av två team: Customer Service och Backoffice & Claims. Customer Service består av åtta medarbetare och hanterar kundfrågor och erbjuder professionellt bemötande, medan Backoffice & Claims ansvarar för kundadministration och reklamationer. Tillsammans säkerställer de en högkvalitativ kundupplevelse.

Det här är ett konsultuppdrag via Academic Work som sträcker sig till 31/12-2025.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara att ringa välkomstsamtal till nya kunder för att hjälpa dem komma igång med sina kort och informera om tilläggstjänster. Du kommer även att kontakta passiva kunder för att stärka relationen och minska kundbortfall. Rollen innefattar dessutom viss hantering av inkommande samtal.

VI SÖKER DIG SOM

- Har en avklarad gymnasieexamen, gärna inom ekonomi

- Har goda kunskaper i MS Office, framför allt Excel

- Har erfarenhet av försäljning, after sales eller kundservice

- Har god telefonvana

- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har

- Goda kunskaper inom drivmedels- eller närliggande bransch, exempelvis åkeri-/transportbranschen

- Grundläggande kunskaper i företagsekonomi

Som person är du en driven person med en positiv inställning och ett framåtlut. Du har en stark kommunikationsförmåga, vilket är avgörande för att effektivt hantera kundförfrågningar och bygga långsiktiga relationer. Du är lösningsorienterad och trivs både med att arbeta självständigt och i team. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

- Motiverad och drivs av goda resultat

- Positiv inställning

- Lösningsorienterad

- Lätt för att sätta sig in i nya rutiner och processer

- Nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work Sweden AB

FöretagAcademic Work Sweden AB
Visa alla jobb för Academic Work Sweden AB

Liknande jobb

Cabin Crew

Emirates

Dubai12/31 - 1/31
Rekommenderat