Coordinator till Jönköping - DHL Supply Chain
Om jobbet
- DHL Supply Chain bygger varuflödeslösningar åt världens ledande företag med utnyttjande av global kunskap, marknadskännedom och strukturerade processer. Tack vare vår expertis inom kontraktslogistik och vår breda branschkännedom kan vi erbjuda tjänster inom anpassade lösningar, lagerhållning, orderleverans och transport som hjälper våra kundföretag att bli mer produktiva, effektiva och konkurrenskraftiga. Kundens verksamhetsbehov är alltid centrala i allt vi gör - från inledande situationsanalys till kontinuerliga effektiviseringsprogram som ger bättre resultat varje dag.Till vår enhet iJönköping (Torsvik) på Möbelvägen 39 där vi hanterar däck för våra kunder söker vi enCoordinator (första linjens chef) som har god erfarenhet och rutin av arbetsledande roller. Arbetet utförs i huvudsak under dagtid men kan förskjutas under högsäsongerna.
Som Coordinator ansvarar du för ett team om ca 20 personer samt inhyrd personal som varierar i antal där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda och fördela arbetsuppgifter samt följa upp och coacha medarbetare på individnivå. Du rapporterar till Operations Supervisor.
Tjänsten skall tillträdas snarast möjligt och är inledningsvis en provanställning.
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer vara att:
- Efter utbildning följa DHLs produktionssystem OMS (Operations Management System)
- Leda och fördela det dagliga arbetet inom ansvarsområdet.
- Ha personalansvar för direktrapporterande medarbetare innebärande ansvar från rekrytering via introduktion, utveckling, medarbetarsamtal och rehabilitering till avslut.
- Ansvara för att gruppens informationsflöde fungerar och underhålls
- Optimera produktionsresurserna inom givna kostnadsramar
- Ansvara för att nå överenskomna mål och nyckeltal/KPI: er för t ex produktivitet, kvalitet och leveranssäkerhet inom ansvarområdet
- Implementera nya arbetsmetoder och rutiner
- Initiera och medverka till det ständiga förbättringsarbetet
- Verka för att förebygga ohälsa och olycksfall i arbetet samt att även i övrigt uppnå en god arbetsmiljö, genom att god ordning och reda råder samt verka för ett gott arbetsklimat på arbetsplatsen
- Följa upp tidigare resultat gällande produktivitet, kvalité, ekonomi mm.
- Minst 2-3 års erfarenhet i arbetsledande position, grundkrav
- Ett ledarskap som präglas av respekt och resultat, delegerat ansvar och en väl utvecklad kommunikativ förmåga.
- Lägst gymnasieutbildning,
- God planerings- och uppföljningsförmåga,
- God kommunikations- och initiativförmåga
- Ett engagemang för att utveckla verksamheten och medarbetarna.
- Goda färdigheter i Office paketet där mycket goda kunskaper i Excel är meriterande
- Goda kunskaper i svenska (krav) och engelska i tal och skrift
Individuell lönesättning tillämpas varpå du skall ange löneanspråk i din ansökan. Tjänsten går under tjänstemannaavtalet.
Ansökan!
Är du intresserad av denna möjlighet söker du tjänsten senast den31 januari 2025.
DHL Express (Sweden) AB
FöretagDHL Express (Sweden) AB
Visa alla jobb för DHL Express (Sweden) AB