Motonet AB
Avdelningsansvarig & Säljare till Företagsförsäljning i Linköping
Om jobbet
Brinner du för försäljning och att skapa goda resultat tillsammans med ett team? Har du erfarenhet av B2B inom automotive och/eller reservdelar? Då är det här jobbet för dig!Vi söker nu en avdelningsansvarig och en säljare till vår B2B avdelning i Linköping!
Vad söker vi i dig?
Tidigare erfarenhet av företagsförsäljning inom reservdelaroch kundorienterat arbete inom detaljhandeln
Kunskap eller erfarenhet av reservdelar ett krav
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Du är en social, ansvarstagande och strukturerad person
Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och resultat, att främja en god gemenskap samt nå framgång med teamet på din avdelning
Du har B-körkort
Rollen som avdelningsansvarig
I rollen som avdelningsansvarig kommer du att:
Agera teamleader för din avdelning och rapportera direkt till varuhuschefen
Bli en del av varuhusets ledningsgrupp
Ansvara för avdelningens resultat och tillsammans med ditt team arbeta för att nå avdelningens uppsatta mål med ett stort kundfokus
Stötta varuhuschefen i rekrytering och personalfrågor som rör din avdelning
Bli delaktig i att utforma och följa den kommersiella planen för varuhuset
Ha huvudansvar för genomförandet av aktuella kampanjer och marknadsföring
Säkerställa effektivitet vid den dagliga driften och vid varupåfyllning
Vara en förebild för övriga medarbetare kopplat till försäljning, kundservice, säkerhetsarbete, kultur och värderingar
Rollen som företagssäljare
Kundtjänst och försäljningsarbete i flera kanaler
Kundbearbetning från kontoret samt uppsökande av nya kunder
Kontakt med befintliga och nya kunder
Inmatning av beställningar i systemet
Öppnande och administrerande av företagskonton och kundnätverk
Övervakning och samordning av in och utgående beställningar
Administrera beställningar samt jobba kort- och långsiktigt för förbättrade resultat
Varför ska du välja Motonet?
Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel och lönen sätts enligt branschvana utifrån detaljhandelns kollektivavtal.
Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom:
Friskvårdsbidrag
Tjänstepension
Månatlig bonus
Rekryteringsprocessen
Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den 26 januari men vi kommer att hantera ansökningarna löpande. Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte.Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Daniel Sundbergpå [email protected].
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige
Vad söker vi i dig?
Tidigare erfarenhet av företagsförsäljning inom reservdelaroch kundorienterat arbete inom detaljhandeln
Kunskap eller erfarenhet av reservdelar ett krav
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Du är en social, ansvarstagande och strukturerad person
Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och resultat, att främja en god gemenskap samt nå framgång med teamet på din avdelning
Du har B-körkort
Rollen som avdelningsansvarig
I rollen som avdelningsansvarig kommer du att:
Agera teamleader för din avdelning och rapportera direkt till varuhuschefen
Bli en del av varuhusets ledningsgrupp
Ansvara för avdelningens resultat och tillsammans med ditt team arbeta för att nå avdelningens uppsatta mål med ett stort kundfokus
Stötta varuhuschefen i rekrytering och personalfrågor som rör din avdelning
Bli delaktig i att utforma och följa den kommersiella planen för varuhuset
Ha huvudansvar för genomförandet av aktuella kampanjer och marknadsföring
Säkerställa effektivitet vid den dagliga driften och vid varupåfyllning
Vara en förebild för övriga medarbetare kopplat till försäljning, kundservice, säkerhetsarbete, kultur och värderingar
Rollen som företagssäljare
Kundtjänst och försäljningsarbete i flera kanaler
Kundbearbetning från kontoret samt uppsökande av nya kunder
Kontakt med befintliga och nya kunder
Inmatning av beställningar i systemet
Öppnande och administrerande av företagskonton och kundnätverk
Övervakning och samordning av in och utgående beställningar
Administrera beställningar samt jobba kort- och långsiktigt för förbättrade resultat
Varför ska du välja Motonet?
Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel och lönen sätts enligt branschvana utifrån detaljhandelns kollektivavtal.
Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom:
Friskvårdsbidrag
Tjänstepension
Månatlig bonus
Rekryteringsprocessen
Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den 26 januari men vi kommer att hantera ansökningarna löpande. Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte.Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Daniel Sundbergpå [email protected].
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige
Motonet AB
FöretagMotonet AB