Alfa eCare
Alfa eCare söker serviceinriktad Systemspecialist inom LowCode
Om jobbet
Vill du vara en viktig del ivårt Customer Service team och arbeta med att bygga e-tjänster på uppdrag av våra kunder? Är du en resultatskapandeperson som vill bidra tillatt digitalisera tjänster för att förenkla för medborgare och medarbetare inom offentlig sektor?Om tjänsten
Alfa eCare har en bred produktportfölj. En av de lösningar viutvecklar och säljer är enlow-code plattform som används av flera olika verksamheter och företag.Målet är att kunderna med hjälp av plattformen ska kunna bygga e-tjänster somminskar administration, effektiviserar processer och ökar kvaliteten.
Som Systemspecialist inom Customer Service för LowCode-plattformenkommer du primärt att arbeta med atthjälpa våra kunder. Antingengenom frontend-arbete i våra olika portaler där du konstruerar olika tjänster i vår lowcode-plattform på konsutlbasis eller genom supportarbete där det t.ex. handlar om felsökning samt åtgärderav kundernas lösningar. Du kommer också att ansvara för att göra supportutredningar och överlämningartill vår utvecklingsavdelning.Rollen innebär även på längre sikt att hålla utbildning i plattformen för våra kunder.En viktig del i rollen är kundbemötande där fokus ligger på att vara lyhörd, samarbetsvillig och affärsmässigför att kunna förstå kundens behov och utforma lösningar som skapar värde för användaren. Du kommer också att samarbeta internt med övrig personal inom t.ex.utvecklingsteam och säljteam.
Om dig
Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och ger inte upp i första taget. Du är en analytisk problemlösare som dokumenterar ditt arbete. För att trivas i rollen tror vi att du får energi av att träffa människor och hitta lösningar på deras utmaningar. Du trivs med attvara en del av ett team och du bemöter dina kollegor och våra kunder med respekt och omtanke.
Du är trygg i dig självoch skapar naturligt ettförtroende hos företagets kunder. Vi ser det som viktigt med en god kommunikationsförmåga, då du kommer ha många kontaktytor, både internt och externt.
Kompetenser
- Några års arbetslivserfarenhet
- Erfarenhet av att självständigt driva uppdrag till goda resultat.
- Förmågan att förstå behov och bygga processer som löser kundens utmaningar.
- Då merparten av våra kunder finns i Sverige så talar och skriver du flytande svenska och kan behärska engelska i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du även har:
- Eftergymnasial utbildning inom systemutveckling/programmering
- Kunskap om CSS & Styled-components
- React.js
- Javascript
- Kunskap om Linux/shell
- Kunskaper om NoSQL (MongoDB extra meriterande)
- Kunskap om Node.JS
Vi erbjuder dig
- En viktig roll i ett engagerat team.
- Ett gott, positivt arbetsklimat och öppen företagskultur med väldigt god gemenskap.
- Kollegor med stort kunskapsutbyte och kompetensöverföring.
- Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
- Kollektivavtal
- Du får vara en del av ett växande företag som bidrar till framtidens digitala lösningar inom offentlig sektor.
Om oss
Vi är ett växande företag på ca 120 personer som gillar att arbeta och ha kul tillsammans. Duktiga och innovativa medarbetare är helt avgörande för vår framgång. Därför arbetar vi ständigt med att förbättra trivsel, utveckla och värna om våra respektive styrkor, komplettera varandras kunskap och personlighet och såklart, vässa vår kompetens för att kunna leverera högklassiga produkter och lösningar. Hos oss får du chansen att bidra till ett bättre samhälle genom att arbeta med system som för digitaliseringen inom offentlig sektorframåt ochdet är vi stolta över.
Övrig information
- Start: enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid, tillsvidare
- Placering på något av våra kontor i Malmö, Stockholm, MotalaellerVästerås.
- Frågor om tjänsten ställer du till Karl Weyde, Kundservicechef, på 0725 - 61 44 50.
- Sista ansökningsdag: Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2025-02-28.
Avdelning Customer Success Roll Customer Support Platser Motala, Västerås, Stockholm, Malmö Distansarbete Hybridarbete
Alfa eCare
FöretagAlfa eCare


